سیستم مدیریت ساختمان BMS

در یک کلام، Building Management System یعنی بهینه‌سازی در مصرف سوخت، مدیریت مصرف انرژی، مدیریت مصرف و …

تمامی نیازها در یک ساختمان بزرگ در بخش مشاعات و در زمینه مدیریت انرژی، بر عهده سیستم‌های BMS می‌باشد.

شرکت مهندسی سگال کنترل به منظور ارائه خدمات مناسب به کارفرمایان، از محصولات زیمنس در بخش سیستم مدیریت ساختمان BMS بهره می‌برد.

ارائه کنترلرهای تحت شبکه و با ساختار DDC، سنسورها، شیر آلات و نرم افزارهای مانیتورینگ در صنعت BMS با توجه به حساسیت در عملکرد آن، میبایست از بهترین و مطمئن ترین برندهای جهان انتخاب گردند.

 

جهت مشاهده ویترین محصولات ” کلیک نمایید

با استفاده از نرم افزار ذیل، میتوانید تمامی تجهیزات شرکت زیمنس در بخش ساختمان را پیدا نموده و درباره آنها مطالعه نمایید. همچنین کاتالوگ مربوطه نیز قابل دسترس میباشد.

.

هدف در سیستم مدیریت ساختمان BMS

ایجاد شبکه یکپارچه در مدیریت تمامی ساختمان، به منظور افزایش سطح مدیریت، بالا بردن راندمان و کاهش هزینه‌های مصرف از اصلی‌ترین اهداف یک شبکه کامل BMS است.شبکه BMS2

 

استفاده از کنترلرهای مناسب برای ایجاد شبکه BMS در یک ساختمان که مربوط به مشاعات آن می‌گردد، از حساسیت بالایی برخوردار است. زیرا در صورتی که این تجهیزات از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند، مشکلات موجود در بهره‌برداری از سیستم، می‌تواند باعث سردرگمی و سختی‌های بسیاری برای ساکنین و بهره‌برداران شود.

از اینرو استفاده از برندی معتبر و خوش‌نام، در کنار یک مجری کارآزموده و یک طراح آشنا به فن، می‌تواند آرامش و راحتی را به همراه سیستم‌ها و تکنولوژی روز دنیا به همراه داشته باشد.

 

dd

 

پیشنهاد ما به شما محصولات شرکت زیمنس است.

 

کنترلرهای خانواده زیمنس Siemens

کنترلرها در خانواده زیمنس در دو بخش Desigo & Synco قرار می‌گیرند.

کنترلرهای Desigo معمولا در پروژه هایی که نیاز به تجمیع سازی در وسعت زیاد دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کنترلرهای Synco به عنوان HVAC کنترلر در زیمنس معرفی می‌گردند، این کنترلرهای پرقدرت بر پایه DDC کنترلر طراحی گردیده‌اند. از اینرو در یک پروژه بزرگ و یک شبکه پر ترافیک، بهترین راهکار برای طراحان به منظور داشتن شبکه‌ای پایدار می‌باشند.

این کنترلرهای همه کاره، بروی بستر KNX یکی از مطمئن‌ترین شبکه‌های موجود در ساختمان انتقال اطلاعات می‌کنند. شبکه KNX به واسطه نوع طراحی در یک ساختمان، از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار می‌باشد.

بخش‌های قابل کنترل با Synco Family :

  • AHU’s
  • Heating & Cooling Pump’s
  • Boiler & Chiller’s
  • Cooling Tower Fan & Pump’s
  • Lighting’s
  • VAV Box’s
  • Fancoil’s

همچنین نرم افزار مانیتورینگ و رابط کاربری جهت برنامه‌نویسی ACS با محیطی ساده و کارآمد، انتخاب مناسبی برای داشتن یک سیستم مدیریت ساختمان BMS مطمئن برای هر کارفرمایی است.

 

q

 

Untitled

Synco-system-overview

 

.

شیرآلات شرکت زیمنس Siemens

یکی از بزرگ ترین تولیدگنندگان شیرآلات صنعتی در دنیا، شرکت زیمنس می‌باشد.

این شرکت در بخش ساختمان نیز شیرآلات و موتورهای محرک آنان را در انواع مختلف تدریجی و باز/بسته تولید نموده است.

تنوع در این تجهیزات، طراحی را برای مهندسان در این بخش بسیار آسان نموده است.

*جهت طراحی شیرآلات خود ” کلیک نموده ” و در بخش وسطی صفحه، مراحل را دنبال نموده و تجهیزات مورد نظر خود برای تکمیل سیستم مدیریت ساختمان BMS را انتخاب نمایید.

 

siemens 001

سنسورهای شرکت زیمنس Siemens

یکی از ارکان مهم در سیستمهای کنترلی، سنسورها می‌باشند. این تجهیزات که در پروژه ها در تعدادهای زیاد مورد استفاده قرار میگیرند، وظیفه اطلاع رسانی به کنترلرها را دارند. حساسیت موضوع زمانی بالا میرود که هرگونه دستور و هر گونه اقدامی توسط کنترلرها، متناسب با اطلاعات ارسالی توسط سنسورها صورت می پذیرد.

به عنوان مثال: روشن و یا خاموش شدن دیگ بخار ، پمپ های کنترلر فشار  و …

از اینرو استفاده از سنسور دقیق و مطمئن میتواند هر مجموعه ای را در بخش کنترل، قابل اطمینان کند.

برخی از انواع سنسورهای پر مصرف در ساختمان شامل :

  • سنسور دمای کانالی – مستقرق و دیواری
  • سنسورهای کنترلر جریان مایعات
  • سنسورهای کنترل فشار مایعات و گازها
  • سنسورهای کنترل اختلاف فشار گازها و مایعات
  • سنسورهای کنترل کیفیت هوا ( CO2 , VOC , CO )
  • سنسورهای کنترل رطوبت

*جهت طراحی سنسور مورد نظر خود از محصولات زیمنس ” کلیک نموده ” و در بخش میانی صفحه مراحل را دنبال و تجهیزات مورد نظر خود برای تکمیل سیستم مدیریت ساختمان BMS را انتخاب نمایید.

 

 

Im September 2013 hat die Siemens-Division Building Technologies den zehnmillionsten Luftklappenantrieb aus ihrer OpenAir-Serie produziert. Die OpenAir-Familie umfasst vier Plattformen für alle Bereiche, von der HLK-Anwendung über den Einsatz als Volumenstromregler bis hin zu Brand- und Rauchschutzklappen. In September 2013, the Siemens Building Technologies division manufactured the ten millionth damper actuator in its OpenAir series. The OpenAir family includes four platforms for all areas, from HVAC applications and use as volumetric flow controllers to fire and smoke protection dampers.

موتورهای دمپر شرکت زیمنس Siemens

موتورها دمپر، در انواع تدریجی و باز و بسته در سیستمهای HVAC مورد استفاده قرار میگیرند.

این تجهیزات در انواع متنوعی شامل : با فنر برگشت ، ساده ، دمپرهای حریق ، حرکت بصورت خطی و یا دورانی و … در دسترس میباشند.

برخی از موارد مصرف موتورهای دمپر :

  • در هوارسانها و در مسیرهای رفت، برگشت و تخلیه هوا
  • در هوارسانهای مالتی زون جهت کنترل دمای هوا
  • در کانلهای تهویه به منظور مدیریت دمش و یا مکش هوا در زمان بروز حریق
  • در سیستمهای VAV

موتورهای دمپر فعالیتشان وابسته به سلامت دمپرها میباشد و نظافت و روغنکاری دمپرها که باعث سهولت در حرکتشان میباشد تاثیر مستقیم در طول عمر موتورهایشان دارد، از اینرو استفاده از موتور دمپر پر توان و مطمئن در عملکرد مکانیکی، میتواند تا حد زیادی باعث جلوگیری از بروز خسارت به کارفرمایان گردد.

شرکت زیمنس یکی از تولیدکنندگان بزرگ در دنیا می‌باشد که محصولات مکانیکی بسیار با کیفیتی را تولید می‌نماید.

*جهت طراحی سنسور مورد نظر خود از محصولات زیمنس ” کلیک نموده ” و در بخش میانی صفحه مراحل را دنبال و تجهیزات مورد نظر خود برای تکمیل سیستم مدیریت ساختمان BMS را انتخاب نمایید.